Yalnız Oyuncaklara Yeni Arkadaşlar ve Model Uçaklar Soma’da

7 Ağustos 2014

onur akatlar küçük (1)

GE çalışanları olarak Soma’da yaşanan acı olayın izlerinin silinmesine biraz olsun destek vermek için yola çıktık. GE çalışanlarımız ne kadar duyarlı olduklarını ve kısa zamanda birlik olabildiklerini bir kez daha gösterdiler.

Çok kısa bir sürede organize olarak, bir miktar yardım topladık. Şirketimiz de aynı miktarda ilave katkı sağladı. Bu katkıların doğru üslup ve yaklaşımla değerlendirilmesi için, bu tür kampanyalar konusunda deneyimli bir kuruluş olan Arama Kurtarma, Ekoloji ve Sosyal Kampanyalar Grubu, GEA  ile birlikte çalıştık. Bölgeye vereceğimiz desteğin anlamlı olması önemliydi. Bu kapsamda yapacağımız desteklerden ilkini planlamak için kolları sıvadık:

Ulaşmak istediğimiz kitlenin daha yeni yeşermekte olan, çocuklar olduğuna karar verdik. Çocukluğumuzu hatırladık… En heyecanlı, en mutlu olduğumuz zamandı, çocukluğumuz. Oyuncaklarımızla oynadığımız, yeni şeyler başardığımız ve ürettiğimiz zamandı.

Her birimizin çocukluğumuza dair annemizle birlikte kek yapmamız ya da amcamızla hazırladığımız uçurtmayı uçurmamız gibi anılarımız vardır.

Bu sebeple, onlarla birlikte zaman geçirmek, yeni şeyler üretmek için yola çıktık.

Sonunda GEA ile birlikte “Yalnız Oyuncaklara Yeni Arkadaşlar ve Model Uçaklar Soma’da” Kampanyası’nı düzenlemeye karar verdik. Kampanya kapsamda Soma’daki minik dostlarımız için GE çalışanları olarak oyuncaklar topladık. Ve ek olarak okulu ziyaretimiz sırasında öğrencilerle beraber yapacağımız model uçaklar için bütçemizden malzemeler aldık, artık hazırdık…

“Yalnız Oyuncaklara Yeni Arkadaşlar ve Model Uçaklar Soma’da” Kampanyası

Bunun yalnızca elimizdeki oyuncakları yeni sahipleriyle buluşturma kampanyası olacağını düşünmüştük ama yanılmışız, oyuncak vermekten çok daha fazlası oldu.

Cumartesi günü İstanbul’daki GEA merkezinde model uçakların parçalarının hazırlanması ve toplanan oyuncakların hediye paketi yapılması için çalışmaya başladık. Yaklaşık altı saatte hazırlıklarımızı bitirdik. Okul olarak Atatürk İlkokulu seçilmişti. Pazar sabahı yola çıkıp, Pazar akşamına doğru Atatürk İlkokulu’na vardık. Getirdiklerimizi okulun, sadece dört duvardan oluşan spor salonuna indirdik ve ertesi gün 104 tane pırıl pırıl 2. sınıf öğrencisi arkadaşımızla buluşmak üzere oradan ayrıldık.

Pazar akşamı otelde “gönüllülük” üzerine uzun bir toplantı yaptık. GEA ne verdiğimizden, nasıl verdiğimizin daha önemli olduğunun bilincinde oldukça organize ve deneyimli bir sivil toplum kuruluşu, gönüllüler askeri disipline sahip bir aile gibi çalışıyorlar.

Her birimize hediye verirken dikkat edilmesi gerekenlerin yazılı olduğu bir gönüllülük bildirgesi dağıtıldı. Toplantı boyunca gönüllü olmanın kişisel tatmin için yapılmaması gerektiği, çocuklardan gelebilecek tepkiler gibi bir çok detay üzerine konuşuldu. Sonunda bir form imzaladık ve artık çalışma için hazırdık.

Pazartesi sabahı ikinci sınıf öğrencileri ile buluştuk. Her eğitmen 4-5 öğrenci ile çalışıyordu. Benim öğrencilerim; Merve, Yasin, Muhammed ve Buse idi. Salı günü ise üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileriyle çalıştık. Bu kez benim öğrencilerim 3-B sınıfından Nursena, Kadir, Ramazan, Nuray ve Murat idi.

soma1

Her iki günde 2.5 saat süren uçak yapımı sırasında minik arkadaşlarımızı inanılmaz meraklı ve keyifli gözlerle çok çalıştılar ve harika uçaklar yaptılar. Kanatlarına hayallerini yazdılar ya da çizdiler. Sonrasında içlerinden biri yanıma gelerek “Uçağımın kanadına imza atar mısınız?” dedi. “Neden?” diye sorduğumdaysa “Çünkü sizler benim kahramanımsınız.” yanıtını verdi.

Sonrası yüzlerce uçağa imza atmakla geçti. Uçak yapımı bitince uçurarak yarıştırdık. Ödül olarak da her bir öğrenciye topladığımız ve güzelce paketlediğimiz oyuncakları verdik. O kadar mutluydular ki, çünkü bu oyuncaklar onlara İstanbul’daki arkadaşlarından, hem de başarıyla yaptıkları uçakların ve karnelerinin ödülüydü. Kazanmışlardı, başarılı hissediyorlardı. Öylesine dağıtılmamıştı.

Bir öğrenci yanıma geldi ve “Bugün benim hayatımın en güzel günü, ilk defa bir şey kazandım.” dedi.

Buradan tekrar tüm GE çalışanlarına destekleri için çok teşekkür ediyorum. Bizler tüm GE çalışanları adına oradaydık, oyuncak dağıtmaya gelmiştik ama fazlası oldu. Çocukların bir şeyler başarmalarına, kazanmalarına şahit olduk. Onlara kazandırdığımız oyuncaktan fazlasıydı, en önemli kazanımları, umut idi…